četrtek, 13. december 2012

Fejst bukov*?

Vsi imamo (vsaj) Facebook-ov račun. Poleg tega še Twitt-amo, "čekiramo" MySpace in potem, ko preverimo vse, gremo lahko zvečer samo še spat. Energija je potrebna, da se naslednji dan ponovno lahko lotimo preverjanja vseh družabnih omrežij, na katera smo vpisani.

Na kavi se dobimo prek fejsbuka, tvitnemo si, kdaj bo kosilo, prek majspejsa pa si razbremenimo možgančke ob najnovejši plejlisti, ki jo je naložil kolega...
Tehnologija gori, doli, naokoli omogoča veliko zabave in alternativnih možnosti komunikacije ter interakcije (danes se že trudimo dodati tudi chatu prek fejsbuka osebno konotacijo). Glasek, ki vpije, da vse kar gre na internet, tam tudi ostane, je ... zamrl. Bil preglašen. Nima več vrednosti.
Vsi vse vemo o vseh. Je s tem kaj narobe?

Zakaj sploh potrebuješ zasebnost? (Itak) si misliš, če jaz vse vem o vseh, ni problema s tem, če drugi vedo vse o meni. Če bi slučajno komu prišlo na misel, da bi se igračal z mojimi podatki, imam jaz na voljo njegove. Milo za šampon. Ha!
Sicer pa... Sploh še lahko govorimo o zasebnosti, če se pa poznamo že s prijateljem prijateljice, katere mama je lajkala povezavo tvojega brata, ker je ta šeral povezavo za njeno hči, čerpav ga še nikoli nismo videli v živo, niti mu ponudili roke, se mu nasmehnili oz. niti nismo bili v daljni bližini temu človeku.
Vedeti vse o vseh je popolnoma javen dostop do ne-več-zasebnih podatkov, tako da ... ker je vsa zasebnost razkrita, že težko sploh definiramo, kaj je.

Moje mnenje je, da so družabna omrežja odličen kraj za spotikanje ob mnenja, ki so večja od osnovne potrebe po hrani in uriniranju.
Moje mnenje je, da so družabna omrežja zelo dober kraj za organizacijo dogodkov, deljenje in razširjanje glasov o tem.
Moje mnenje je, da so družabna omrežja dober kraj za promocijo ustvarjalk/ustvarjalcev, ki se želijo poleg osnovne službe ukvarjati še z nečim, bolj ... izpopolnjajočim.
Moje mnenje je, da so družabna omrežja soliden kraj za deljenje in razkazovanje fotografij iz popotovanj in krajev, ki smo jih obiskali.
Moje mnenje je, da so družabna omrežja (rahlo) neprimeren kraj za izražanje čustvenih izpadov, ki nimajo niti začetka, kaj šele konca.
Moje mnenje je, da so družabna omrežja zelo neprimeren kraj za objavo fotografij lastnih otrok v banji, kopalkah, postelji ...
Moje mnenje je, da družabna omrežja niso nadomestek za življenje in niso enaka dnevniku, v katerega zapišeš vse plesnive oslarije in kompenzacije za družabne stike, ki ti padejo na pamet. S tem mislim predvsem stanja v obliki: "Grem jest. Dobr tek",  "Pa gremo oddelat do 2h pol pa frej al kaj"

Ampak to je samo moje mnenje. Jaz sem pa le 1000strani velik podatek pri operaterju/skrbniku socialnega omrežja.

Poleg že omenjenih socialnih omrežij poznamo še malomorje drugih, naj jih omenil le nekaj:
- academia.edu = zame super uporabna, saj na njej najdem velikokrat prav članke avtorjev, ki jih iščem,
- anobii.com = sicer še na listu "to do, to join & experiance" prav zaradi veselja do branja, enako velja za librarything.com,
- diaspora.com = super všečna zaradi ideje ne-zbiranja osebnih podatkov
- flicker.com = da zadovoljimo vizualno komponento, ki nam, dekletom, baje tako manjka in ustreza,
- facebook.com = nevem, če sploh lahko šteje, ko ga imamo pa že vsi - ni več tako zelo posebno, če si pridružen,
- filmaffinity.com = ker Fox nikoli ne uspe predvajati želenega, tako hitro kot bi si želela, je treba najti informacije in extra podatke na spletu. Poleg tega več oči, več vidi?
- linkedin.com = kot ena najbolj navdušujočih strani, po mojem mnenju. Združuje nekakšen portfolio formalnega in neformalnega znanja, spekter izkušenj in možnost povezovanja znotra/zunaj stroke.

Trenutno mi najbolj služita prav facebook.com in academia.edu - prvi zaradi ... hm... navade? :/ in drugi zaradi potreb na fakulteti.


***

Vedno spotikajoče vprašanje pa je še vedno: družabna, družbena ali socialna omrežja?
ZRC SAZU odgovor


___________
* fejst bukov naslov se nanaša na bukova drva, ki so zgolj in samo bukova, zato so fejst bukova (*sarcasm*).

Ni komentarjev:

Objavite komentar