torek, 15. januar 2013

Odgovori na vprašanja

Uporabno znanje.

Vsebine predmeta Računalniško podprto sodelovanje so uporabne, za osebno rabo, na študijski ravni ter v bodoči službi.
Seveda je potrebno dodati, da je uporabno za tistega, ki bo orodja znal uporabljati, jih umestiti in bo videl njihove učinke. Znanja, pridobljena pri tem predmetu, mi bodo, kot bodoči specialni in rehabilitacijski pedagoginji koristila. Obljubim! :)
Spet dodajam, odvisno od okolja, v katerem bo posameznik delal, vendar se za vsako od teeh najdejo neka orodja, ki pomagajo pri premagovanju ovir pri delu s podatki, informacijami, navsezadnje s prostorsko oddaljenostjo...

Poleg vseh naštetih, omenjeniih in neomenjenih na tem blogu, mi je še vedno najljubša tista ideja, da se dobio na kavi prek videokonferenčnega sistema. Konec koncev bi lahko organizirali pedagoško konferenco preko VOXa. Uporabili bi možnost komentiranja, ustvarjanja zapisnika, komur ne bi ravno dišalo spremljati predstavitve, bi si začasno utišal zvok, klepetanje bi potekalo brez da bi oviralo ostale, ki pa želijo poslušati,...

Veliko uporabnost v šoli (začenši kar s fakulteto na predavanjih) vidim tudi v uporabi bloga. Poleg tega, da učitelju omogoča pregledne zapise predavanj, snovi, tem, nalog, omogoča sodelovanje s starši, okolico šole, omogoča tudi nam, študentom, da uresničimo člen v učnem načrtu vseh bolonjsko zastavljenih predmetov: aktivna udeležba oz sodelovanje (gradiva, predlogi, naloge...)!

 Ker skozi blog vseskozi pišem o koristnosti in uporabnosti v šoli, si bom dovolila malce prikriviti smernice za pisanje tega zapisa, in sicer bi se v nadaljevanju "spotaknila" ob orodja, ki se mi ne zdijo primerna za šolsko uporabo.
  • V prvi meri so to tista, ki so uporabljena zgolj za to... da so. Po sili razmer, še večrat zaradi prisile drugih. To sem izkusila na lastni koži in preverila, da to res ne deluje (pri čimer sem jaz silila, in so drugi popustili - kot da jim je preostalo kaj drugega). Posameznik, ki uporablja orodja, mora le-ta poznati, to velja tudi, če gre za skupino (glej prejšnji post).
  • Zadeva se stopnjuje do uporabe spletnih orodij, ker je to kul. Ker me bodo imeli učenci raje, ker bom uporabljala računalnik, in sicer še celo tako, da ne bom vedela, kje sploh so učni cilji.
  • Slabo (morda le po mojem videnju in dojemanju) uporabnost v šoli vidim v socialnih omrežjih. Morda že iz tega vidika, da danes mladina (med njih štejem tudi sebe) prebije preveč časa na njih, da je že malce "overdosed". Vendar sem pa mnenja, da še vedno vemo premalo o njih - iz tega vidika je izobraževanje in poučevanje o teh vsebinah zelo pomembno. Socialna omrežja so že med nami, od nas je odvisno kako jih bomo sprejeli in kaj nam bodo postala. Zaveznik ali sovražnik?
Zavedanje, da je pomembno tudi načrtovanje uporabe orodij v šoli, je po mojem mnenju, tako pomembno kot vsi cilji, ki jih za seboj prinese uporaba sama.

Za vsakega učitelja pa je pomembna tudi e-kompetentnost. Čeprav se starejše generacije pritožujejo, da ne vedo, kako mašino sploh vklopit, tudi tisti, malce mlajši, nimajo največjega interesa spoznavat od njih tako zelo pametnejšo stvar. A vseeno, ko osvojimo osnove, je za učitelja zelo priporočljivo, da začne uporabljati orodja, ki omgočajo skupinsko urejanje dokumentov - nemalokrat se zgodi, da je treba urediti kakšen dopis, sestaviti obvestila, sezname učencev, dodelati načrt za šolo v naravi... In prav orodja za skupinsko urejanje lahko prihranijo marsikateri živček, siv lasek in pa tudi kakšno urico našega časa.
Posledično to urico časa lahko namenimo iskanju uporabnih videoposnetkov, fotografij, animacij in tematik, ki jih lahko aktivno vključimo v učno uro. Seveda namigujem prav na uporabo sistemov za družabne zaznamke, preko katerih lahko cel aktiv učiteljev, morda le učiteljici za 5.razred, morda le specialni pedagoginji, ki načrtujeta medkultruni dan na šoli, zbirajo in si med seboj selijo zaznamkovane strani. Da ne nadaljujem, da lahko uporabnost in mnenje o neki strani, enostavno preverimo prav tem, kolikokrat je bila zaznamkovana, koliko je komentarjev pod povezavo in kolikokrat je bila "všečkana".

Spodnjo slikico sem našla na internetu (torej ni moja last), uporabila sem jo že na predstavitvi, ki je podpihovala učenje na daljavo, pa mislim, da je primerna tudi za zaključek tega posta (in semestra, in predavanj pri tem predmetu).

Ni komentarjev:

Objavite komentar